Monday, August 14, 2006

Humorpolisen meddelar

Många är de som ringt oss och undrat vad humorpolisen egentligen tycker om det skämt som dragit på sig hela 26 anmälningar från granskningsnämnden (världsrekord, typ). Skämtet, som drogs av han den där lille tjocke kurden, Özz, lyder såhär:

"...Förra veckan hade jag jättehäftigt sex med en som gick i åttonde klass. Nu vill jag inte att ni missförstår mig, bara för att hon gick i åttonde klass var hon inte minderårig. Hon var över 20 år gammal, men i särskolan räknar man klasserna lite annorlunda. Ja, ni vet inte vad ni gått miste om förrän ni provat att ha sex med en som har Downs syndrom. Det är som de säger: större tunga, större nöje..."

Vi vill tydligt markera att skämtet är tråkigt och ointressant. Inte bara det att det är ansträngt provocerande (flirta med pedofilskämt och mongoskämt i samma piece är fantasilöst och värdelöst), utan det är också den bisarra tron att någon med Downs syndrom skulle sjunka så lågt som att ligga med Özz.





2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Skämtet drogs inte alls på långa vägar av Özz, utan av nån Anders Celin. Men jag håller med, skämtet var ansträngt provocerat och rätt tråkigt.

7:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag håller med! Tacka vet jag era fyndiga tossiga skämt på denna sida. De är inte de minsta krystade på långa vägar utan fyllda av spex och drypande satir som ibland mynnar ut i helt crazy poänger.
Tokroligt värre!
Slår vad om att någon av er heter Tok-Frans! (fniss fniss)
Ni borde ha en skylt på framsidan som det står "Varning för skrattkramp på!"
Puss
Anders

4:21 PM  

Post a Comment

<< Home