Sunday, November 05, 2006

Saxat ordvits XV

Interiör: ett skabbigt hotellrum i Bayswater i västra London. Göran Gillinger ligger på mage på den minimala dubbelsängen och studerar en tunnelbanekarta medan Kim Sulocko sitter på en trumpinne och försöker öppna en burk Skol Lager.

Göran Gillinger: Nu ska du få höra, min gode vän och resekamrat. Jag har en ny ordvits på gång.

Kim Souvlaki: Fan, det var ju folköl det här. Men den kostade lika mycket som starkölen. Fyfan vad jag hatar engelsmän!

Göran Gillinger: Håll käften nu och gissa på den här. Var ligger London ärselhål?

Kim Soulocki: Jag får ta och dricka tio sånna här om det ska fästa.

Göran Gillinger: Men gissa då, din lilla hora.

Kim Solucko: Va? Var ligger Londons ärselhål, var det så frågan löd?

Göran Gillinger: Ja, gissa nu för fan så att vi kan gå på puben.

Kim Soluciko: Äh, jag vet inte. Du blir ju jämt så sur när jag gissar fel.

Göran Gillinger: Du är fan helt värdelös. Londons ärselhål ligger i Plaistow.

Kim Sloucki: Va? Jag fattar ingenting.

Göran Gillinger: Kolla här på kartan, Plaistow ligger mellan East Ham och West Ham. Alltså är det Londons ärselhål.

Kim Lockusi: Fulham då?

Göran Gillinger: Håll käften och ro hit med en folkis.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home