Thursday, January 19, 2006

Saxat från manuskriptet till "krogshowen", del IX

[Scenen är denna: två statsvetare står och samtalar. En ung kyckling, nybliven doktor som just skrivit en lärobok; en gammal professor vid namn Nils Stjernquist]

Den unge: Jag har just skrivit en lärobok. Fan vad schysst att gå på nationer och snacka med unga statsvetarbrudar, och fråga dem "läser du A-nivån? Schysst. Jag skrev läroboken!".

Den gamle: Ja. Det är lite som för mig på 70-talet, när jag gick ut på krogen och frågade valfria damer "bor du i Sverige? Schysst. Jag skrev konstitutionen!"

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

lite strutigt och dessutom inte så mycket krogshow utan mer ett exempel på en hård snubbe (vars bror f ö begravdes igår, 200 år gammal). jag gillar er mer när ni är buskis.

12:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

om falsk profets inlägg: lite kukigt och dessutom inte så mycket stripshow utan mer exempel på en snabb hårding (vars mor f ö påsattes igår, 200 år gammal). jag gillar dig bäst när du är bakis.

5:33 AM  

Post a Comment

<< Home