Saturday, August 26, 2006

Krogshowstävling

Vi utlyser härmed del 1 i Krogshowstävlingen. Priset är 1 biljett till Krogshowspremiären på Hamburger Börs 12 februari 2011. Frågan idag gäller, vem skrev det här? Rätt svar kommer när du minst anar det:

"Förra söndagen hade vi en mustaschafton. Jag hade nämligen skickat ut ett cirkulärbrev till alla mustaschförmögna unga män om att det var på tiden att förskräcka alla filistrarna, och att det inte kunde göras på något bättre sätt än att vi alla bar mustasch. Den som hade kurage nog att trotsa filisteriet och bära mustasch skulle därför teckna sig. Jag hade snart samlat ihop ett dussin mustascher, och sedan bestämdes den 25 oktober, då våra mustascher var en månad gamla, som dagen för ett gemensamt mustaschjubileum."

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag har knappt någon skäggväxt så jag förstår inte det här. jag har heller aldrig dödat någon och jag är inte galen

6:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

vicken enzo? stora enzo?

7:01 AM  
Blogger Hans said...

Era fleppon. Rätt svar är: Friedrich Engels. Han hade en mustaschklubb 1840-1842. Sen träffade han Marx. Då blev det mer skägg. Sen kom Beppe Wolgers och skäggen och resten är historia.

9:23 AM  

Post a Comment

<< Home