Friday, December 08, 2006

Saxat: ordvits XVIII

Exteriör: en bakgata bakom Bofills båge på Södermalm i Stockholm. Göran Gillinger och Kim Louckiso sitter på en parkbänk och delar en flaska Marinella.

Göran Gillinger: Huga huga. Fan vad lågt vi har sjunkit hörrödu. Varför sitter vi här och dricker sån här skit?

Kim Locusti: Det var ju din idé. Jag ville gå till Mården och dricka Appletini, men du sa nej och föreslog det här istället.

Göran Gillinger: Jaså? Jaha. Kunde du inte sagt till mig?

Kim Souvlaki: Jag försökte, men du sa åt mig på skarpen. Du vet att jag blir lite rädd när du skriker och ser sådär arg ut som du gjorde i demonstrationsscenen i 30 november.

Göran Gillinger: Ja, jo. Men vafan. Det är väl inte för sent att gå till Mården ännu? Vi drar dit.

30 minuter senare på Restaurang Mården på Tulegatan. Göran Gillinger och Kim Soulocki gör entré och stannar lite vilsna innanför dörren. Vid ett bord sitter Roger Kihlbom. Han är stadigt berusad. När han får syn på Göran och Kim reser han sig från bordet och går hotfullt fram till dem.

Roger Kihlbom: Flytta på er, era satar. Jag ska ut och röka.

Kim Soulocki: Jag trodde du hade slutat.

Roger Kihlbom: Nej, det gick åt pipan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home