Tuesday, August 29, 2006

Humorpolisen rättar

OK. På en allvarligare not. Det här med den kidnappade bruttan i Tyskland. Det är hemskt. Det är en dos Lammen tystnar, en dos CSI, någon dos Twin Peaks, ett kryddmått Seven, etcetera. Märkligt nog verkar den här unga damen vara ganska skärpt, om man bara ser till de intervjuer och de uttalanden hon har gjort. Maskrosbarn, kallas det kanske, vad vet jag. Ungdomspsykologi är inte humorpolisens gebit precis. Tvärtom. Men hursomhelst, hur intelligent hon än är, så har ett litet litet misstag smugit sig in i hennes redogörelse för sin tid hos mister wacko. För läs:

- I princip har jag inte känslan av att ha missat något. Mycket har jag också sluppit. Jag har inte börjat röka och dricka och jag har inte hamnat i dåligt sällskap, skriver hon i ett brev som publicerades på måndagen.


Finn ett fel i den meningen. Hon har inte börjat röka och inte börjat dricka. Det kan vi skriva under på. Men inte hamnat i dåligt sällskap? Well...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home