Friday, January 13, 2006

Disclaimer II - Vad är Krogshow?

Som vi tidigare konstaterat väcker krogshow många frågor och det verkar vara många därute, vid universitet och privata forskningsinstitut över hela världen, som undrar. Bara i morse restes frågan av ett så kallat wino när jag passerade på min morgonpromenad. Replikskiftet löd:

- Oh! Du e ju den dära, vahettere (host, slem, hosthost, slemslem) vahettere. Du. Det e ju du som e han!
- Ja, det ar jag som är Föttiåringen. Sannerligen. Det är dagsens sanning!
- Oh, vahettere, vahettere. Bombmannen. Tingström. Det e ju du som e han. Vahettere, vahettere (slemslem, hosthost). Du Tingström. Vad e egentligen krogshow?
- Ja du, min bäste herr Wino. Krogshow är humor i dess absolut renaste form. Läs bloggen vettja!
- Ja, Herr Bombmannen Tingström. Det ska jag göra, sannerligen. Jag e blott ett simpelt Wino, och jag må ha försummat mina nio barn och min hustru och min hemlige älskare, men jag ska läsa bloggen. Det ska jag (slemslem, hosthost).

Därefter fortsatte vi åt vara olika håll, var och en till sin dags gärning.

Jag måste infoga några saker som kanske inte var helt klara i det förra inlagget:
- Lennie Norman är Anti-Krist
- Charlie Norman och Robert Wells är roliga att se på. Det är krogshow att se på dem.
- Rhapsody in Rock, Boogie Woogie och rutiga kavajer är inte krogshow, vare sig alternativt eller kumulativt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home