Friday, February 03, 2006

Humorpolisen meddelar: man kan inte skämta om allt

Henrik Schyffert var i blåsväder för någon månad sedan. Han hade ett inslag i sitt program om humor i världen som blev bortklippt. Det var ett pedofilskämt, som gick ut på något i stil med att.

Föttiåringen sitter på Dovas på Kungsholmen och skriker till alla och ingen:
- Hörru Småland, vet du hur man får en 83-åring att gråta två gånger?
- Näe
- Man torkar av sin bl****a b***e på nallebjörnen efter att man skinkat på den.

Ett liknande skämt som Chauffören återberättade för mig, gick såhär:

Föttiåringen sitter på Dovas på Kungsholmen och skriker till alla och ingen:
- Hörru Småland, vet du att jag vill ha mina kvinnor som jag vill ha min Whiskey!!!
- Äh, näe, hur menar du?
- Jo, tolv år gamla och uppblandade med cola!

Humorpolisen meddelar att detta är tråkiga skämt, och att man inte kan skämta om allt. Överhuvudtaget har den här veckan lärt oss att man inte ska sparka neråt. Man ska aldrig skämta om dem som är försvarslösa. Så är det, och därmed basta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home